Přestavby CNG

 

 

 

 

Ceník montáží CNG 2017

 

Máte zájem o kalkulaci/dotaz/objednání CNG, napište nám

 

Co byste měli vědět

Když se řekne pohon automobilu na plyn, většině z nás se vybaví mimo LPG i CNG. CNG je zkratka anglického názvu po stlačený plyn Compressed Naturad Gas 

Při přestavbě vašeho vozu vám poskytneme zdarma náhradní vozidlo 

- Škoda Octavia 1,6 LPG

- Fabia 1,2 ba95.

 

Poloviční úspora nákladů

  • Hlavní výhodou plynového pohonu je téměř poloviční úspora nákladů na provoz oproti provozu na benzín. Cena CNG je dnes poloviční oproti benzínu a o něco levnější než LPG Spotřeba CNG se uvádí v kg. 1 kg cca 1,5 l BA

Nulová silniční daň 

  • automobily přestavěné na alternativní pohon LPG a CNG jsou osvobozeny od silniční daně.
  • Od roku 2004, tedy po zavedení spotřební daně, je cena CNG v České republice méně než poloviční oproti benzínu

Možnost provozu na benzín 

  • Jednou z dalších výhod je možnost provozovat vozidlo jak na CNG tak na benzín. Tím zvýšíte dojezd automobilu bez potřeby tankovat. Toto tovární zástavby nemají.
  • Je levný, má vysoké oktanové číslo, jedná se o čisté palivo, které nemá problém s emisemi.

Hustá síť čerpacích stanic

CNG je ekologický

  • protože plyn hoří ekologičtěji než benzín, produkující méně škodlivin (oxidů dusíku, oxidu uhelnatého, uhličitého, pevných částic, ale také karcinogenních látek) než vozidla s kapalnými palivy.
  • čisté palivo, které nevytváří karbonové usazeniny, pozitivně ovlivňuje životnost motoru i motorového oleje 

CNG je bezpečné

  • všechny námi montované zařízení odpovídají homologačním normám 67R-01
  • vozidla na zemní plyn jsou bezpečnější než vozidla požívající benzín, naftu nebo LPG. Tento fakt vyplývá z fyzikálních vlastností zemního plynu i ze zkušeností z dlouhodobého provozu, protože:
    • Zemní plyn je, oproti kapalným palivům lehčí než vzduch
    • Zápalná teplota zemního plynu je oproti benzínu dvojnásobná
    • Silnostěnné plynové tlakové nádoby, vyráběné z oceli, hliníku nebo kompozitních materiálů, jsou bezpečnější než tenkostěnné nádrže na kapalné pohonné hmoty

Nutnost druhé nádrže

  • Při montáži CNG je nutné nainstalovat speciální nádrž pro CNG. Dnes se instalují převážně ocelové nádrže místo rezervního kola nebo zavazadlového prostoru, přip. se umístí pod podlahu vozu. Ale co s rezervou? Tlaková nádrž na CNG má platnost 20 let, poté se musí vyměnit. Výměna nádrže vyjde cenově od 10000,- dle velikosti nádrže a náročnosti výměny.
  • Nádrže CNG mají tlak cca 200 barů ve formě stlačeneho plynu, nebo ve zkapalněné formě LNG (při teplotě -162°C)  

Vyšší vstupní investice

  • Přestavba vozidla není nejlevnější záležitost, avšak celkem brzy se vrátí a potom už jen šetříte. Navíc u nás si můžete na přestavbu vzít úvěr od firem ESSOX či CETELEM při navýšení pouze 10%. To znamená že při přestavbě za 38 000,-  přeplatíte pouze 3 800,-Kč.

Pravidelné REVIZE

  • Automobily přestavěné na CNG musí jezdit každý rok na pravidelné revize z nařízení ministerstva dopravy. A to z důvodu Vaší bezpečnosti, ale i kvůli kontrole bohatosti směsi plynového pohonu. Při této revizi se kontroluje těsnost plynových rozvodů, spojů, kabeláže a platnost nádrže. U nás stojí revizní kontrola 300,- Kč

 

Jaký systém vybrat?

Záleží hlavně na tom, jaký typ motoru máte pod kapotou. Od toho se odvíjí, jaký systém bude možné ve vašem voze nainstalovat. V současné době se používají dva systémy.

Systém s centrálním směšovačem

  • Ten je vhodný pro vozidla do roku 1999 s karburátorem a pro vozidla se vstřikováním a řízeným katalyzátorem, kde se systém doplní jednoduchou elektronikou. 

Systém sekvenčního vstřikování 

  • Pro nové automobily jediný systém, který přichází v úvahu. Jedná se o systém, který pracuje na shodném principu jako systém vstřikování benzínu. Vhodný pro automobily od roku 2000 s plastovým sacím potrubím. Tato metoda je metodou nejjednodušší a současně nejúčinnější pro dosažení toho nejlepšího výsledku jak co do jízdní kvality, tak také výkonu motoru. Zůstávají zde totiž zachovány pro každý jednotlivý válec jak strategie obohacení směsi, tak optimalizace spotřeby a emisí, tak jak jsou řízeny benzínovou řídící jednotkou.

 

U nás montujeme zařízení renomované italské firmy Tartarinikterá se problematikou LPG/CNG zabývá už od roku 1941. A pro kterou máme výhradní zastoupení v ČR.

Dále montujeme zařízení od firmy EuropeGAS, která svou inovativností konkuruje předním výrobcům LPG/CNG/Diselgas

 

Přimazávání na ochranu ventilů – od společnosti Flash Lube, JLM, V-lube 

Systém pro ochranu ventilů a ventilových sedel. Protože LPG/CNG je palivo „suché“ na rozdíl od benzínu, montuje se při přestavbě systém na ochranu ventilů, který obsahuje různá aditiva a tím přimazává a ochraňuje motor.

U některých vozů doporučujeme ochranu ventilů namontovat. Přimazávání, ale v žádném případě nemůže nahradit správné seřízení bohatosti směsi. 

Výhody a nevýhody u CNG

Výhody

  • Jedná se o čisté palivo, které nemá problémy s plněním emisních limitů
  • Bezpečný provoz vozidel na plyn
  • Významná úspora provozních nákladů i vůči LPG
  • Možnost použití obou paliv, CNG i benzín, zůstává zachována

Nevýhody

 

  • Vyšší cena přestavby
  • Zmenšení zavazadlového prostoru
  • Menší síť čerpacích stanic
  • Zvýšení pohotovostní hmotnosti automobilu
  • Snížení výkonu motoru o cca 10-15%